شما اینجا هستید: خانه » ارسال خاطرات و تجربیات شخصی

ارسال خاطرات و تجربیات شخصی

پدران و مادران گرامی؛

شما می توانید تجربیات، خاطرات، و پیشنهادات خود را از بخش نظرات این متن برای ما ارسال نمائید

بعد از بررسی با نام شما در وبسایت منتشر خواهد شد…

۶ نظر

  1. سلام من یه خواهر زاده دارم ٣سال و ۶ماهشه.این علائم رو داره.اصلا حرف نمیزنه،صداش میکنیم برنمیگرده.بال بال زدن جلوی تلویزیون یا چیزی و که دوست داره انجام میده.به چشمامون نگاه نمیکنه.خواهرم خیلی غصه میخوره.پدرمون خیلی ناگهانی حدود یک سال پیش فوت کردن خواهرم چند ماه خیلی نتونست به بچه برسه و البته نمیدونستیم این مشکل رو داره.ما گیلان هستیم.میخواستم ببینم اینجا مراکز پی أر تی درمانی هست؟توروخدا راهنماییم کنین.خواهر زادم تنها بچه خونوادست.خیلی دارین غصه میخوریم و نگرانشیم

  2. سلام من ۴۳ سال سن دارم ۲۱ سال در یکی از ارگانهای دولتی کارکرده ام و بعد از ۲۱ سال با اظهارات خودم و تشخیص دکتر روانشناس با عنوان بیماری اعصاب و روان (اضطراب و استرس) بازنشسته شدم ومدت ۴ سال است که خانه نشین هستم تا دو سال پیش نمی دانستم که مبتلا به بیماری اوتیسم هستم که به طور اتفاقی در یکی از سایتها با درد دل یک مادر که از بیماری ناشناخته فرزندش صحبت می کرد پی به بیماری خودم بردم تمام مواردی را که آن مادر درمورد فرزند خودش عنوان می کرد با شرایط من کاملا یکی بود حساسیتهای عجیبی دارم مثلا وقتی که در اداره بودم مسول بایگانی بودم وضعیت پرونده ها همیشه آزارم می داد یعنی باید پرونده ها باید به طور دقیق بایگانی می شدند وقتی که می دیدم نامه ها به صورت نامنظم چیده شده اند خواب و خوراک نداشتم ماهها وقت صرف می کردم اززندگی شخصی ام می زدم می نشستم پرونده ها را یکی یکی مرتب می کردم شاید بک پرونده یک روز کامل طول می کشید مرتب شود خلاصه بعداز بازنشستگی که خانه نشین شدم وقتی به بازار می رفتم از کوچه ها که ردمی شدم این بار تیر چراغ برق ها آزارم می دادند آشفتگی سیم تیر چراغها و نامنظم بودن تیرهای چراغ برق به فکرافتادم راه چاره را پیدا کردم بعداز ماجرای تیر چراغ برق آلودگی هوای تهران آزارم داد خلاصه بعداز کلی کش و قوس راه آن را هم پیدا کردم خواستم نفسی تازه کنم کمبود آب شرب تهران فکرم را مشغول کرد ماهها نشستم فکر کردم بالاخره با زحمت راه چاره را پیدا کردم خلاصه در لابلای این فکرها غوطه ور بودم که خبر سقوط هواپیما ذهن مرا درگیر خودش کرد خلاصه کلی فکر کردم تا اینکه یه راه چاره مناسب هم برای آن پیدا کردم گذشته از این حرفها شخصی هستم که در ذهنم همیشه با لغات بازی می کنم یک نفر اگر یک جمله ای بگوید آن جمله را در ذهنم هزار بار پس و پیش می کنم تا یه جمله تازه از آن جمله درست کنم با خودم خیلی درگیرهستم از تحصیلاتم که بگویم تعریف چندانی ندارد دوم دبیرستان بودم ترک تحصیل کردم و جذب یک اداره ایی شدم و به توصیه بکی از دوستان با هزار مکافات توانستم دیپلم بگیرم و اما از کودکی ام یک آرزو داشتم که روزی بتوانم خودروها را بدون سوختهای فسیلی حرکت بدهم خدا را شکر راه آن را هم یافته ام اما متاسفانه توانایی مالی ندارم تا طرح هایم راا اجرا کنم خیلی نامه نوشتم بلاپاسخ مانده اند. والسلام

  3. جوراب جلاد
    جوراب همیشه منو روانی می کنه! هر وقت که جوارب می پوشم، به انگشتان پاهایم فشار می آورند و این ها را بیشتر به هم می چسباند و فشاری به انگشتان وارد می سازد که آن ها بی قرار می شوند و تند تند ورجه وورجه می کنند! این مساله رو تمرکزم اثر منفی می ذاره و باعث میشه خیلی اوقات سر کلاس، حواسم بره به فشاری که به انگشتای پاهام وارد می شه به جای درس.

    کفش هم چنین نقشی اما کمی خفیف تر برایم دارد. وقتی توی تاکسی می شینم و دو نفر بغل دست من هستند و نمی توانم پاهایم را جابجا کنم یا از کفشم درآورم، عذاب می کشم.

  4. خانم فراهانی سلام. پسر من صدرا ۳/۵ سالشه و هنوز کلام نداره.یکسری علائم اوتسیم رو داره ولی حرکات ظاهری مثل کارهای کلیشه ای و تکان دادن دست و.. نداره.پیش چند تا از دکترای روانپزشک و روانشناس هم بردیمش جالبه که یک سریشون میگن تو طیف خفیف اوتیسمه و یک سری دیگه هم میگن نیست وفقط تاخیر داره.البته ما میدونیم که مشکل صدرا فقط گفتاری نیست و تو ارتباط گیری و فهم مسایل هم مشکل داره.ولی این بیم و امیدی که برامون ایجاد شده هم من و هم مادرشو داره داغون میکنه .تو ۲/۵ سالگی بردیمش پیش دکتر پور اعتماد و باهاش abaکار میکردند ولی از چند جا شنیدیم که روش خوبی برای این تیپ بچه ها نیست واونا رو بیشتر تحریک میکنه که علائم اوتیسم رو از خودشون بروز بدن.حالا هم یه مدتیه میبریمش مرکز توانبخشی صدا وسیما .خدا رو شکر یواش یواش داره کلمه مگه و شناختش هم کمی بهتر شده ولی هنوز خیلی از هم سن و سالاش عقبه و احساس میکنیم داره ذره ذره پژمرده میشه .تمام نگرانیم اینه که نکنه اون آموزش درستی رو که ببینه رو من براش انجام نداده باشم وباعث بشم تو همین حالت بمونه.راستی چه مراکزی هستند که روش prt رو کار میکنند خواهش میکنم کمکمون کنید.

    • سلام آقا مهدی
      پسر من هم علائم ظاهری و کلیشه ای اوتیسم رو تقریباً نداره و به ندرت دیده می شه . ببینید آقا مهدی فارغ از اینکه صدرا اوتیسم دارد یا نه شما به دنبال حل مشکلات او باشید . کلام ندارد یا بسیار ضعیف است روی گفتارش کار کنید ، تعاملش ضعیف است باید تقویت شود . منظورم این است که زمان را برای پیدا کردن علت از دست ندهید و به دنبال معلول باشید چون علت هرچه که باشد ، اوتیسم ، آسپرگر یا هر چیز دیگر روش کار خیلی فرق نمی‌کند . این یک نکته .
      اما نکته بعد ،چیزی که‌ در مورد ABA فرمودید که گفته‌اند خودش باعث بروز علائم ا وتیسم می شه ، من کاملا” مخالفم . در آمریکا هم روش رایج ABA است اما تفاوتش با ایران اینه که متأسفانه ABA ایران همان ABA سالها پیش است که لواس ابداع کرده ، اما ABA آمریکا بازبینی شده و تغییر کرده و از اون خشک بودن اولیه دراومده و چیزی که الا ن هست خیلی به RRT شباهت داره .
      اما اینکه پرسیدید کجا PRT کار می‌کنند ، ۲ سال پیش که ما به آمریکا اومدیم بخش PRT رو در ذهن زیبا به آقای دکتر فرهنگ دوست و آقای وثوقى سپردیم .
      کلامم طولانی شد فعلا” همینقدر بسه .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


پنج × = 40

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top