شما اینجا هستید: خانه » آموزش » افراد مبتلا به استرس، اضطراب و سایر مشکلات مرتبط با سلامت روانی کمک می کند تا خواب بهتری در شب داشته باشند.

افراد مبتلا به استرس، اضطراب و سایر مشکلات مرتبط با سلامت روانی کمک می کند تا خواب بهتری در شب داشته باشند.

 

 

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، سنگینی این پتوها، فشاری در سراسر بدن توزیع می کند که باعث فشرده شدن نقاطی از بدن می شود که بر اساس برخی تحقیقات، موجب آرام کردن استرس و اضطراب می شوند و به این ترتیب خواب آرام و عمیقی برای فرد ایجاد می کند.

این پتوی جدید که 'جاذبه' (Gravity) نام دارد به گونه ای طراحی شده است که حدود ۱۰ درصد وزن بدن فرد باشد و در سه اندازه ( (۱۵ پوند یا ۶٫۸ کیلوگرم، ۲۰ پوند یا ۹٫۰۷ کیلوگرم و ۲۵ پوند یا ۱۱٫۳۳ کیلوگرمی ) موجود است. 

این پتو به رغم سنگینی آن که ناشی از پلی پولت های پلاستیکی به کار رفته در پتو است، – از موادی درست شده است که هوا از آنها رد می شود و گرمای بیش از حدی زیر آن ایجاد نمی کند. 

کمبود خواب با مشکلات سلامتی، افسردگی، و اضطراب و چاقی ارتباط داده شده است.

مطالعه ای نیز که در سال ۲۰۰۸ در مجله Journal of Occupational Health منتشر شد، نشان داد که ۶۳ درصد از افراد شرکت کننده در آن مطالعه بعد از استفاده از یک پتوی ۳۰ پوندی (۱۳٫۶۰ کیلوگرمی)، سطح اضطراب کمتری را گزارش دادند.

مطالعه دیگری نیز در سال ۲۰۱۵ ، ارتباط مثبتی را میان استفاده از یک پتوی سنگین و مقابله با بی خوابی نشان داد.

علمی**۲۰۳۸**

مترجم: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


× 9 = نُه

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top