شما اینجا هستید: خانه » شناخت اوتیسم » در کودکان دارای اتیسم ، ای دی اچ دی و اختلال وسواس اجباری تغییرات مشترک مغزی یافت شد

در کودکان دارای اتیسم ، ای دی اچ دی و اختلال وسواس اجباری تغییرات مشترک مغزی یافت شد

مطالعات MRI نشان می دهد بیولوژی مغزی مشترک با علائمى که در موقعیت های مختلف رخ می دهد مرتبط است .
خلاصه ; تیمی از دانشمندان تشابهاتى در نقائص مغزی کودکان طیف اتیسم ، بیش‌فعالی ( ADHD) و اختلال وسواسی اجباری OCD یافتند . این تحقیق شامل تصویر از ماده سفید مغزی ۲۰۰ کودک می‌شود .
یک تیم از دانشمندان تورنتو تشابهاتی در نقائص مغزی
کودکان طیف اتیسم ، بیش‌فعالی و اختلال وسواسی اجباری یافتند .
این مطالعه که ماه جولای در مجله آمریکائی روانپزشکی منتشر شد شامل ۲۰۰ تصویر از ماده سفید مغز کودکان طیف اتیسم ،بیش‌فعالی و اختلال وسواسی اجباری و کودکان عادی می‌شود . ماده سفید از دسته‌هایی از فیبرهای عصبی تشکیل شده که به بدنه سلول در مغز مرتبط می‌شود و ارتباط بین مناطق مختلف مغز را فراهم می کند.
دکتر استفان ایمیز می‌گوید ما نقائصی را در ماده سفید در محل اتصال نیمکره راست و چپ مغز در کودکان طیف اتیسم ، بیش‌فعال و اختلال وسواسی اجباری در مقایسه با گروه کنترل یافتیم . این دسته ماده سفید خاص ، یعنی جسم پینه‌ای ، بزرگترین رشته عصبی مغز و اولین رشته‌ای است که رشد می‌کند .
این تیم تحقیقاتی از مرکز اعتیاد و سلامت مغزی ، بیمارستان کودکان و بیمارستان احیاء کودکان هلند همچنین دریافتند که کودکان طیف اتیسم و بیش فعالی نسبت به اختلال وسواسی اجباری نقائص جدی تری نشان می دهند که متأثر از ماده سفید مغز است . دکتر ایمیز می‌گوید ، این یافته‌ها ممکن است متأثر از این حقیقت باشد که اتیسم و بیش فعالی ، نوعاً به نسبت اختلال وسواسی اجباری در سن پایین ترى شروع می شود یعنی درست در زمانی که تعدادی از سلولهای ماده سفید وارد فاز رشد سریع می‌شوند .
اتیسم ، بیش فعالی و اختلال وسواسی اجباری علائم مشترک دارند و بوسیله ژنهای مشابه با هم مرتبط ند . اما هنوز به عنوان اختلالات جداگانه مطالعه می شود. در کل این سه اختلال رشدی عصبی ۱۵ درصد کودکان و جوانان را متاثر کرده است .

ارتباط رفتار – مغز

بسیاری از رفتارهایی که در اتیسم ،بیش‌فعالی و اختلال وسواسی اجباری وجود دارد مثل مشکلات توجه ، تمرکز یا مشکلات اجتماعی ، تحت این شرایط رخ می دهد و شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. محققان دریافتند که ساختار ماده سفید مغز با علائم رفتاری که در این تشخیص ها دیده می‌شود مرتبط است. دکتر ایمیز می‌گوید، بچه‌های با نقائص مغزی بیشتر ، عملکردشان در زندگی روزانه از نقائص بالاتری برخوردار است.
دکتر ایودوکیا آناگنوستو دستیار تحقیق از بیمارستان بلور ویو هلند می‌نویسد ، این یافته استنباطى است برای درک ما از ماهیت اختلالات مرتبط با مغز . با فراهم کردن شواهد بیولوژی و زیست شناسانه برای این موضوع که ساختار مغز با طیفی از علائم رفتاری مرتبط است که بین موقعیتهای مختلف رشدی توزیع می‌شود . که این مسئله اهمیت، بیولوژی مشترک را در میان وضعیتهای فوق‌الذکر نمایان می‌سازد . این مسئله همچنین به این احتمال نیز تاکید می کند که رفتاردرمانی هایی که طیفی از رفتارها را هدف قرار می دهد ، می توIند با هرسه وضعیت فوق مرتبط باشد

مترجم : صدیقه فراهانی

منبع : https://www.sciencedaily.com/news/mind_brain/autism/

یک نظر

  1. سلام من یک دختر بچه ٩ساله بیش فعال شبهه اتیسم دارم که نیاز به راهنمایی وکمک شما دربحث درمان وآموزش ایشان دارم بیش إز ٣٠٠ میلیون طَی أین چند سال جهت کار درمانی وگفتار درمانی أو هزینه کرده نتیجه نگرفته ایم لطفا ما را راهنمایی بفرمایید ممنونم تلفن تماس ٠٩٣٩٨٠۴٣١٠٨ و٠٩١٣٣٨١١۵۶٢

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


× چهار = 16

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top