شما اینجا هستید: خانه » مقالات و پژوهشها » هورمون اوکسی توسین ممکن است درمان اختلالات اجتماعی را میسر کند

هورمون اوکسی توسین ممکن است درمان اختلالات اجتماعی را میسر کند

 

2014-05-08 13.42.56
طبق مطالعه محققان ایتالیا یی در دانشگاه پارا ما ، به نظر می رسد اکسی توسین رفتارهای اجتماعی را در نوعی میمون‌ (دم کوتاه هندی ) ا فزایش میدهد .این یافته‌ها نشان می دهد که اکسی توسین کاندیدایی امیدبخش برای در ما ن اختلالات رشدی است که روی ارتباطات و مهارتهای اجتماعی مؤثر است .
اکسی توسین هورمونی است که در غده هیپو فیز ساخته می شود و در درد زایمان ، زایمان و تولید شیر استفاده می شود .همچنین در ارتباطات زناشویی و جفتگیری در حیوانات و رفتارهای اجتماعی مؤثر است. به علت تاثیر احتمالی آن در برخوردهای اجتماعی ، بسیاری از محققان پیشنهاد کردند که شاید اکسی توسین بتواند درمانی برای موقعیت هایی مثل طیف اوتیسم باشد که روی رفتارهای اجتماعی تاثیر می گذارد . با اینکه نشان داده شده که اکسی توسین رفتارهای اجتماعی را در بزرگسالان افزایش می دهد اما قبل از این تحقیق چنین تاثیری در نوزادان پستانداران در هیچ نوعی دیده نشده بود.
محققان هنگام کار با نوزادان میمون دریافتند که اوکسی توسین دو حرکت صورت ، که مرتبط با تعاملات اجتماعی است را افزایش می دهد – که یکی را خود میمون در موقعیت های خاص اجتماعی انجام می دهد و دیگری را در تقلید از فرد مراقب او .
الیزابت سیمپسون سرپرست گروه گفت : این موضوع خیلی مهم بود که مشخص شود که آیا اوکسی توسین در همان جنبه هایی که در بزرگسالان باعث رشد تعاملات اجتماعی می‌شود ، درنوزادان هم این تاثیر را دارد .
پژوهشگران نوزادان را در هفته اول و دوم بعد از تولد تست کردند . میمون هابعد از دریافت اکسی توسین تعاملات بیشتری نشان داد ند ، و بهتر تقلید می کردند .
در آزمایش دیگری پژوهشگران در یافتند که بعد از دریافت اکسی توسین در بزاق میمون ها میزان کمتری کورتیزول مشاهده شد . کورتیزول برای مقابله با اضطراب از غدد فوق کلیوی ترشح می شود . پژوهشگران نوشتند که میزان کمتر کورتیزول بعد از دریافت او کسی توسین ممکن است نشان دهنده کارکرد کاهش اضطراب در اوکسی توسین باشد .

صدیقه فراهانی

منبع : http://www.medicalnewstoday.com/releases/276063.php

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


چهار − 3 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top